Ana içeriğe atla

Zayıflamak için Spor şart mı?


Zayiflamak istiyoruz,fazlalıklardan kurtulmak istiyoruz. Az yemek yiyip spor yapmadan kilo verip incelemeyi hayal ediyoruz .Çünkü zamanımız yok, çünkü çalışıyoruz.Ya da çocuklardan işler güçlerden vakit bulamıyoruz. Ya da sporu sevmiyoruz.Belirttigim gibi bir çok sebep yazabilirim..

Spor yapmayı mecburiyet olarak görürseniz sevmeden yaparsınız. Sevmeden yapılan şeyler de bellirli bir zaman sonra sizi sıkar ve ayaklarınız geri adım atmaya başlar..

Zayıflamak için spor şart değil. Spor sağlıklı yaşam için, yaşam kalitenizi artıracak, fiziksel ve ruhsal acıdan sizi rahatlatacak bir oluşumdur..

Diyet yada ister sağlık zayıflama diyin ne yapıyorsanız başarmak için hareket etmek zorundasınız.
 
Eğer sağlık sorununuz varsa hareketiniz kısıtlaysa  elinizden geldiğince ,sizi zorlamayacak ufak hareketler yapabilirsiniz.Belki oturdugunuz yerden bir kaç  hereket olabilir..
Çünkü sadece yemeğinizden keserseniz kilo verirsiniz ama bu sefer kas oranınızda artış olmayacağı için vücudunuzda sarkmalar olacaktır.
Sarkmalar başladığı zaman uzun yıllar spor yaprak belli bir oranda fit gözükebilirsiniz ya da ameliyat olarak sarkan yerlerinizi toparlamak zorunda kalirisiniz.
(Dost acı söyler ama durum tam olarak böyle olacaktır)

Eğer bu konuya baş koyduysanız yemeğinize dikkat ederek, az ve sık yiyerek ya da öğünlerinizi arttırarak başarı elde edebilirsiniz...

Bol spor yapıp çok aşırı yersenizde vücudunuza gereksiz yağ yüklemesi yaparsınız..

Beslenme ve spor ,hareket doğru orantıda ilerler.Bu nedenle bu iki çizginin biribirinden çok uzak olmaması sizi başarıya götürecektir.

Eğer evdeyseniz kendinize bol hareket sağlayan aktiviteler yaratabilirsiniz.Dans edebilir, evde yürüyüş,ip atlama,benim resimde benim gibi agirlik alabilir ,yemek yaparken ileri geri ,sağa sola doğru hareketler yaparak vücudunuzu hareket ettirebilirsiniz....
Yeterki hareket edin,birşeyleri değiştirin.
Siz hareket ettikçe daha rahat nefes alıp verecek,hastalıklara karşı daha güçlü olacaksınız...
Atalarımız  ne demiş:Sağlam  kafa saglam vücutta bulunur.

Gerisi sizde biraz düşünün derim 😊

Yorumlar

  1. Haklısınız stres anında hemen kilo veren bir insanım kilom aynı çizgide devam etse de spor yapmaliyim kendime kızıyorum bu konuda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stres anında bir çoğumuz aynı tepkiyi veriyoruz.Spor çok kolay gelsede aslında zor.Çünkü gerçekten isteyerek yapıyor olmamız gerekir.
      Sağlık için ne yapsak bize faydası var.
      Sevgilerimle😊

      Sil
  2. spora zaman ayırma konusunda hep bir mazaret buluyoruz gerçekten ama senin instagramda paylaştığın programa başlayabilirsem bende başlayacağım kısmetse....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O videolar çok yararlı.Ama itiraf edeyim çok zor.Ben basen bölgesini çalışıyorum.Her bölge için videoları var.Yada tüm vücut için olanlardan bakabilirsin😊
      Sevgilerimle

      Sil
  3. yürümek yürümek yürümek enn büyük keyfim. Ruhuma da bedenime de iyi gelen şahane bişi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürümek harika birsey...Hergun duzenli yürüyorum 😊
      Sevgilerimle

      Sil
  4. kesinlikle spor şart
    çok da şahane bir şey bence sağlıklı yaşlanabilmek hareketden geçiyor
    çok güzel bir konuya değinmişsin
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşey için hareket çok önemli. Tabi bir rahatsızlığımız yoksa..
      Elimizden geldiğince ne kadar hareket etsek hem fiziksel hemde ruhsal acıdan bize fayda sağlar.
      Sevgilerimle

      Sil
  5. Spor salonlarında eksersiz yapmaýı sevmiyorum. En iyi spor yürüyüş bence. Temiz havada her gün yapılacak 5 km yürüyüş yeterli bence. Bir de şekerli ve unlu gıdalardan uzak durup aşırıya kaçmadan beslenirsek tamamdır. Aşırıya kaçmamak sofradan aç kalkmaktır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika özetlemişsin.Insan sevdiği hareket neyse onu yapmalı. Birazda yediklerine dikkat etti mi gerisi kolay olacaktır:)
      Sevgilerimle

      Sil
  6. Sporsuz ya da hareketsiz asla mümkün değil diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spor ve harekete daha kolay.Ana hareket zorluğu olanlar için yeme düzeni oluşturmakta baya fayda sağlar diye düşünüyorum :)

      Sil
  7. zayıflamanın en kestirme yolu bunalım :) şaka bi yana spor harika bi şey zinde tutuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunalım bazılarında tam tersi sonuca neden oluyor :) Kimi yerken kimide tamamen yemeden içmeden kesiliyor.

      Sil
  8. Harekette bereket vardır demiş atalarımız. O yüzden sporu hayatımızın bir parçası haline getirebilmeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atalarımız çok doğru söylemiş. Hem fiziksel hem ruhsal olarak çok iyi geliyor..

      Sil
  9. Son bölümde çok güzel bir özet var. Zayıflamak için spor şart değil ama hareket şart. Benim favori olarak belirlediğim paragrafınız da bu konuyu çok güzel açıklamış. "Beslenme ve spor ,hareket doğru orantıda ilerler.Bu nedenle bu iki çizginin birbirinden çok uzak olmaması sizi başarıya götürecektir." Kısaca denge demişsiniz ve bu hayat felsefemiz olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediginiz gibi olmasi gereken dengeli kurabilirsek hersey çok kolay olacaktır. Yol uzun ama herşeye değer.
      Selamlar

      Sil
  10. Hayata hareket eklemek şart değil mi İnci'ciğim. Ben yüzmeye bayılıyorum, nefesim açılıyor ne zaman yüzsem..

    bol hareketli, kiloların kanatlanıp üzerimizden uçup gittiği günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzmeyi bende çok severim. Ezgicigim inşallah uçup uçup gitsinler. Herşey saglik için ❤

      Sil
  11. Hoş ve yararlı bir blogunuz var,sizi yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bende ziyaretinize gelecegim😊

      Sil
  12. İnciciğim çok önemli bir konuya değinmişsin. Günde ortalama on bin adım atmam gerekiyor benim telefonumun hesabına göre. Nadiren hedefi tutturuyorum. Hareketimi artırmam gerekiyor. Öpüyorum seni kocaman 😘😍🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 bin adım da kolay değil
      Işte hareket etmek gerekiyor. Elimizden geldiğince ne yaparsak fayda sağlayacaktır.
      Benimde saatim var günlük 16 bin adım oluyor.Ufaklik sayesinde😊
      Yıldızım bende öpüyorum😍❤💗

      Sil
  13. Tespitleriniz çok yerinde İnci Hanım. İnanın ben de tam sizin gibi düşünmekteyim. Çok teşekkür ederim bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sağlıklı yaşam olunca hepimiz birşeyler biliyoruz :)
      Selamlar

      Sil
  14. En rahat yapılan spor yürümek herkes haftada 3-4 gün yapabilir, en iyisi de yüzmek ama bunu düzenli yapmak için havuz lazım, bone tak, mayo giy filan biraz zahmetli. En iyisi yürüyüşe devam:) Güzel yazı elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzmeyi çok severim .Ama zaman açısından uymuyor.Dediginiz gibi haftada bir kaç gün kendimize ayırırsak çok iyi olur.Yuruyus hem kolay hemde zaman açısından en uygun olanı:)
      Teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  15. Hareket hareket hareket....!!! 🤗🤗🤗
    Sağlıklı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihciğim hareket şart dimi :))
      Saglikli günler 💗

      Sil
  16. Canım spor yapmak önemli tabii, ben de yoga yapıyorum düzenli olarak bana çok iyi geliyor hem bedenen hem ruhen. Ameliyattan sonra epey spor yapamadım , eksikliğini çok hissettim.
    Beslenme de çok önemli tabii, sen bunu çok guzel uyguluyorsun 💖

    YanıtlaSil
  17. eveet hareketli yaşam doğa ve bol yürüyüüş :)

    YanıtlaSil
  18. Yaa keşke uyurken kilo versek :=) almak ne kolay oysa...

    YanıtlaSil
  19. Emeğinize sağlık.''Ağaç Ev Sohbetleri 7'' başlıklı yazımı okumak ve yorumlarınızla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmekten mutluluk duyacağım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. evden çok çıkamayanlara trambolin tavsiye ediyorum. Gerçekten de hem keyifli hem çok faydası var. Hatta blogumda yazısını da yazmıştım

    YanıtlaSil
  21. yeniden yüzmeye ve okçuluğa başlamam lazım diye düşündüm şimdi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Göz Rengini Kalıcı olarak Değiştirmek

Allah Allah daha kim bilir ne duyacağız deyip başlıktaki konuya giriyorum. Sabah programlarına bakarken çok ilginç bir şey öğrendim.Meğer göz Rengimizi kalıcı olarak değiştirebiliyormuşuz.Bir oyuncu kahve rengi gözlüyken şimdi açık mavi gözlere sahip olmuş. Seren Serengil de bir kaç ton göz rengini açtırdığını anlatıyordu.Özelliklede çok tehlikeli bir ameliyat olduğunu ifade etti. Türkiyede bunu şuan yapan tek bir yer varmış. Şimdi bunu duyup gençlerimiz abuk sabuk yerlerde yaptırmaya kalkmaz inşallah... İnternetten biraz daha konuyu araştırınca bu ameliyatın ABD çok popüler olan bu ameliyatı hiç bir sağlık örgütü  önermiyor olduğu yazıyor.  Bunla ilgili bir haberde  var.İstanbul da 17yaşındaki bir genç kız 25bin ödeyerek  yetkisi olmayan bir sağlık kurumunda bu ameliyatı olmuş ve ameliyattan sonra durımu kötüleşince başja bir hastanede gözetim altındaymış.Şimdide kör olmaya riski varmış. Peki Lumineyes ameliyatı nasıl yapılıyor : Bir lazer işlemi ile irisin üst

Blogger Mimi

Yayınladığım  blog yazılarıma bakarken aklima herkesin keyifl alacağıni düşündüğüm bir mim geldi . Tüm sorulara cevap verirken belli sorular da yazınızın linkini paylaşmayı unutmayalım  :) Sorulara gelince 1- Blog dünyasına nasıl adım attın ?Hadi anlat bize . 2010 yılında ilk oğluma hamileyken blog yazmaya başladım. Önceleri  arada bir yazıyordum.Sonra alışkanlık yaptı ve düzenli  olarak yazılarımı yayınlamaya başladım 😊 2- Bloğunu kısaca tanıt desem  neler söylemek istersin ? Benim blogum bir  gökkuşağı misali. Her alanda yazı yazıyorum. Aslında canım ne isterse onu yazıyorum .Kişisel gelişim, sağlık kiloverme,annelik,psikoloji,toplumlar,Google,yemek,günlük, içsel çözümlemeler.. 3- Yazarken olmazsa olmazların nelerdir? Yazarken gerçekten isteyerek yazmam gerekiyor. Yanı sırf yazı yayınlamak için yazı yazamıyorum. Bir ara uzun bir ara vermiştim.Araya yazı gir Inci dedim.Ama  günlerce yazamadım. Yazmak içten gelince devamı  geliyor. Yazarken sessiz bir ortam  yada yalnız

Haftada 20 kilo verdiren süper diyet

Bir haftada 20 kilo  verdiren diyet? Ay da 20 kilo  verdiren hızlı diyet  listesi? Internette süper kilo verme süreciyle ilgili listelerle taşıyor. Bir haftada 20 kilo vermekte çoğumuz için çok uygun olurdu.. Millet bir  coşmuş ki heralde bu kadar kısa zamanda  20 kilo verebileceğine inanıyor. Listenin içine girip baktığınız zaman ,listede yazanlar size çok tanıdık geliyor.. Lütfen bu gibi başlıklara kanmayın Zaten bu kadar kısa bir zamanda bu kilolar verilemediği gibi sağlığınızdan olmayın. Çok hızlı verilen kilolar aynı şekilde çok hızlı bir şekilde  geri alınıyor. Boşuna metabolizmanızı  bozup fazla yağ almayın. Herkesin metabolizması farklıdır. Sizi en iyi bilen yine sizsinizdir.Neyi çok tüketirseniz  kilo alacağınızı siz bilirsiniz. Artık bunu bilmeyen yoktur. Bol su için Hareket edin Spor yapın Öğünlerinizi geçiştirmeyin Yeşil sebze ,salata tüketin Şekerden,tuzdan uzak durun Karbohidrat hiç tüketmeden olmaz. Ama yediğiniz saatlere dikkat edin. Az porsiyonda