Ana içeriğe atla

Psikolojinin üzerimizdeki etkisi


Psikolojimiz hayatımızın çok büyük birbölümünü ele geçirmiş durumda.
Hem fiziki hem bilinç dünyamızda  düşündüğünüzden daha fazla önemli bir rol oynuyor.
Stresli olunca genel de mide  ya da baş ağrısını yoğun bir şekilde  hissetmeye başlıyoruz.
Ya da yemeğe kendimizi verip yiyerek avunmaya çalıyoruz ve anlıkta olsa mutlu oluruz.
Çünkü Serotoninin  hormonlarımız artıyor.
Kimimiz  işinde  kimimiz özel hayatında  kimimiz kalıtsal olarak stres ve psikolojik baskı hissediyoruz ve kolay kolay bundan kurtulamıyoruz.
Bazen yaşadığımız  sorunu görmezden gelip  olduğunuz durumu göz ardı ediyoruz.
Sorunlar gittikce büyüyüp kontrolden çıktığı zaman gerçekleri kabul etmek zorunda kalıyoruz.
Evet biz insanız herşey  bizim  için!!
Bu nedenlede yaşadıklarımızı kabullenmemiz gerekiyor ki sağlıklı bir psikolojimiz olsun ...

Bazen geçmişte yaşananları tekrar tekrar yaşarız. Olanı unutamayıp  GEÇMIŞIN BU GÜNÜMÜZÜ İŞGAL ETMESİNE izin vermeyin.

Bazende affetmekte zorlanırız. O kişinin yaşattıklarını  unutamayız ve  içimizde kin,nefret duyguları çok derinlere tohumlarını bırakır.

Bazende bir olay hayatımızda çok büyük bir etki bırakır ve bu durum hayatımız boyunca bizimle birlikte gelir...

Yukarıda yazdığım  sadece bir kaç sebep.Bunları hepimiz çoğaltabiliriz.

Hepsinin ortak bir özelliği var.Biz ve bizim bilinç dünyamızda ,bizi sürekli  ya da belli aralıklarla meşkul eden düşünce yumakları.
Bunlardan tamamen kurtulamıyorsak o zaman onlarla barışmayı, kabullenmeyi deneyebiliriz...

Demesi kolay diyebilirsiniz ama şuanı, bugünü yaşamak zorundayız..
Gerekiyorsa o kapı kapanır ve bir daha açılmaz.

O kişi affedilir  ve Allaha havale edilir.
Evet haksızlık gördüm ve hala ona duyduğum nefret  benimle beraber bugünde yaşamamalı diyebilmeyiz..

Ilk önce biz kendimize yardım etmeliyiz.Ondan  şundan  çok bizim kendimize ihtiyacımız olduğunu lütfen unutmayalım...

Arkadaşım  S.... hitaben
12.09.2019

Yorumlar

  1. Sorunlarla baş edebilme kabiliyetini kazanmak hayata karşı kazandığımız en büyük zaferdir. Bu gücü helal dairesinde kullanıp harama düşmemek sonunda iki cihan saadetiyle mükafatlandırılmaktır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle cok haklısınız.Doğru şekilde kullanmak ve sabırlı olmak işin en önemli kısmı..

      Sil
  2. Çok haklısın canım, geçmiş geçmişte kalmalı ve bugünü işgal etmesine izin vermemeliyiz. Kendi kendimize şifa olmak durumundayız çoğu zaman.
    Kalemine sağlık İncicigim🖒💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcigim kendimizi düşünmeyi öğrendiğimiz zaman herşey daha güzel olacaktır.Sifa konusunda kesinlikle aynı düşüncelerimiz. Şifa egzersizlerini unutmamak lazım.
      Teşekkürler Sevilim💗

      Sil
  3. geçmişi hep silip atmalıııı :) yok geçmiş :) geçmişi istediğimiz gibi değiştirebiliriiz. ay affetmek çok önemli. önce kendini sonra herkesi. affetmemek büyük yük yaa :)

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten de psikoloji hayatımızı ciddi anlamda etkilemektedir. Yazınızı çok beğendim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ne diyelim karamsar olmadan,farkındalığımızın artacağı günlere :)

      Sil
  5. Unutmak, affetmek, takılmamak gerçekten insanın kendine yapabileceği en güzel iyiliklerden, yoksa insan kafayı yiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafayı yememek için rahat olmak lazım. Adı üstünde geçmiş
      ve yaşandı bitti demek çok önemli .

      Sil
  6. Her işin başı affedebilmek bence de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Affedebilmek zor olsada kendimiz için, düşüncelerimizi işgal etmemesi için yapmamız şart.

      Sil
  7. Bende aynı duygular icerisindeyim.Birseyler eksik gibi ama ne olduğunu bilemiyorum. Fazla takılmadan ama görmemezlikten de gelmemek lazım.
    Herşeyin geçtiği gibi bu zamanlarda geçer 😊

    YanıtlaSil
  8. Tüm soruların cevabı bizde aslında.Çok dogru bir anlatım olmuş İncim emeğine sağlık gerçekten💕Arkadaşın S umuyorum bu yazıdan nasibini almıştır😁

    YanıtlaSil
  9. Psikolojik durumumuz bir diğer ifadeyle modumuz yaşam kalitemize direkt etki ediyor. Zihnimiz geçmişteki negatif olaylardan arınmazsa ve de gelecek kaygılarından sıyrılmazsa hayat çekilmez olur. Sizin yazıdaki tabirinizle düşünce yumakları bizi esir alamamalı, bunlardan tamamen kurtulamıyorsak o zaman onlarla barış imzalamalıyız.

    YanıtlaSil
  10. Hayatın özünün mücadele olması bizim kendimizle olan savaşımızın ölene kadar devam edeceğini gösteriyor bana göre. Geçen sene şubat ayı bende çok güvendiğim biri tarafından hayal kırıklığına uğradım ve bir türlü atlatamadım çünkü ben az kişiye çok güvenirim o da onlardan birisiydi. Stresi yenmek için sevdiğimiz işle ilgilenmeliyiz diye düşünüyorum ben. İnci Abla bu güzel yazın için teşekkür ederim, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  11. Almancada cok sevdiğim "loslassen" yani birakmak serbest birakmak deyimidir. Geçmişi geçmişte bırakıp ileriye bakmak en güzeli. Nefretle yaşamak hastalıklı bir durum.

    YanıtlaSil
  12. Çok sevdiğim bir söz var Mevlana'nın, "Dün dünde kaldı cancağızım bugün yeni şeyler söylemek lazım". Kendimize şefkali ve sevecen davranırsak çoğu olumsuzluğun üstesinden gelebiliriz.

    YanıtlaSil
  13. anı yaşamak gerçekten çok önemli ne geçmişe takılmalı ne de geleceğe kaygı duymalıyız galiba:))))
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  14. ne güzel yazmışsınız. Güzel tavsiyeler vermişsiniz. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Göz Rengini Kalıcı olarak Değiştirmek

Allah Allah daha kim bilir ne duyacağız deyip başlıktaki konuya giriyorum. Sabah programlarına bakarken çok ilginç bir şey öğrendim.Meğer göz Rengimizi kalıcı olarak değiştirebiliyormuşuz.Bir oyuncu kahve rengi gözlüyken şimdi açık mavi gözlere sahip olmuş. Seren Serengil de bir kaç ton göz rengini açtırdığını anlatıyordu.Özelliklede çok tehlikeli bir ameliyat olduğunu ifade etti. Türkiyede bunu şuan yapan tek bir yer varmış. Şimdi bunu duyup gençlerimiz abuk sabuk yerlerde yaptırmaya kalkmaz inşallah... İnternetten biraz daha konuyu araştırınca bu ameliyatın ABD çok popüler olan bu ameliyatı hiç bir sağlık örgütü  önermiyor olduğu yazıyor.  Bunla ilgili bir haberde  var.İstanbul da 17yaşındaki bir genç kız 25bin ödeyerek  yetkisi olmayan bir sağlık kurumunda bu ameliyatı olmuş ve ameliyattan sonra durımu kötüleşince başja bir hastanede gözetim altındaymış.Şimdide kör olmaya riski varmış. Peki Lumineyes ameliyatı nasıl yapılıyor : Bir lazer işlemi ile irisin üst

Blogger Mimi

Yayınladığım  blog yazılarıma bakarken aklima herkesin keyifl alacağıni düşündüğüm bir mim geldi . Tüm sorulara cevap verirken belli sorular da yazınızın linkini paylaşmayı unutmayalım  :) Sorulara gelince 1- Blog dünyasına nasıl adım attın ?Hadi anlat bize . 2010 yılında ilk oğluma hamileyken blog yazmaya başladım. Önceleri  arada bir yazıyordum.Sonra alışkanlık yaptı ve düzenli  olarak yazılarımı yayınlamaya başladım 😊 2- Bloğunu kısaca tanıt desem  neler söylemek istersin ? Benim blogum bir  gökkuşağı misali. Her alanda yazı yazıyorum. Aslında canım ne isterse onu yazıyorum .Kişisel gelişim, sağlık kiloverme,annelik,psikoloji,toplumlar,Google,yemek,günlük, içsel çözümlemeler.. 3- Yazarken olmazsa olmazların nelerdir? Yazarken gerçekten isteyerek yazmam gerekiyor. Yanı sırf yazı yayınlamak için yazı yazamıyorum. Bir ara uzun bir ara vermiştim.Araya yazı gir Inci dedim.Ama  günlerce yazamadım. Yazmak içten gelince devamı  geliyor. Yazarken sessiz bir ortam  yada yalnız

Haftada 20 kilo verdiren süper diyet

Bir haftada 20 kilo  verdiren diyet? Ay da 20 kilo  verdiren hızlı diyet  listesi? Internette süper kilo verme süreciyle ilgili listelerle taşıyor. Bir haftada 20 kilo vermekte çoğumuz için çok uygun olurdu.. Millet bir  coşmuş ki heralde bu kadar kısa zamanda  20 kilo verebileceğine inanıyor. Listenin içine girip baktığınız zaman ,listede yazanlar size çok tanıdık geliyor.. Lütfen bu gibi başlıklara kanmayın Zaten bu kadar kısa bir zamanda bu kilolar verilemediği gibi sağlığınızdan olmayın. Çok hızlı verilen kilolar aynı şekilde çok hızlı bir şekilde  geri alınıyor. Boşuna metabolizmanızı  bozup fazla yağ almayın. Herkesin metabolizması farklıdır. Sizi en iyi bilen yine sizsinizdir.Neyi çok tüketirseniz  kilo alacağınızı siz bilirsiniz. Artık bunu bilmeyen yoktur. Bol su için Hareket edin Spor yapın Öğünlerinizi geçiştirmeyin Yeşil sebze ,salata tüketin Şekerden,tuzdan uzak durun Karbohidrat hiç tüketmeden olmaz. Ama yediğiniz saatlere dikkat edin. Az porsiyonda